Team Rynkeby Oslo Oslo Forskning

Lene 70år Sammen støtter vi kampen mot kreft

Mor 70 år 7.3.2017 Mor fikk brystkreft for et år siden og er i dag frisk takket være mye god forskning over mange år. Ved hjelp av store ressurser har man kommet så langt at de fleste overlever bryst kreft. Rosa sløyfe aksjonen er stor og har bidratt til mange millioner til forskning. Det er vi veldig glad for i dag. Team Rynkeby har de siste par årene engasjert meg i å samle inn penger til forskning mot barnekreft som vi i dag fortsatt ikke har forklaring på hvorfor barn får kreft. Kun 4 av 5 barn overlever kreft og de som overlever får ofte varige utfordringer. I år skal jeg sammen med Team Rynkeby sykle for innsamling mot barnekreft. I juli har vi holdt på et år og sammen med 46 andre Team Rynkeby lag fra hele norden vil vi sykle til Paris for å markere det hele. I fjor samlet vi inn 75 millioner kroner og er barnekreft foreningens største bidragsyter i norden, noe vi er stolte av. I Danmark hvor det er flest lag er Team Rynkeby like kjent som Rosa sløyfe her hjemme. Barnekreft er ikke det samme som voksenkreft, og er fortsatt den vanligste dødsårsaken blant barn mellom ett og 15 år i Norge. Barn rammes av andre typer av kreft enn voksne, og behandlingen kan være svært komplisert. Det er derfor et stort behov for forskning på området. Vi sammen med mor kan være med å gjøre en forskjell!.

01.02.2017 04.03.2017

Team Rynkeby Oslo