Berit Salbu  60 år
Berit Salbu FANA Forskning

Berit Salbu 60 år

Når jeg nå fyller år har jeg lyst å oppfordre venner og kjente til å gi et bidrag til forskning på barnekreft. Forskning på dette området har gitt enorme resultater i løpet ar de siste 30 - 40 år. Det har vi i vår familie vært så heldige å få oppleve. Idag blir 4 av 5 barn friske. Drømmen og håpet må være at alle barn som får kreft blir friske. Forskning kan bidra til dette, og dessuten bidra til at de som blir friske får mindre senskader av behandlingen. Det er hvert år ca 180 barn i Norge som får kreft. Ettersom det er en forholdsvis liten pasientgruppe, kan det være vanskelig å få midler til forskning. Norge ligger dessverre etter når det gjelder forskning i forhold til de andre nordiske land. Innsamlede midler fra organisasjoner og enkeltpersoner har derfor stor betydning. Jeg håper min innsamlingsaksjon kan bidra til økt forskning ! Benytter også anledningen til å gi honnør til Barnekreftforeningen for alt den bidrar med i forhold til kreftsyke barn og deres familier. For de familier som kommer i en slik situasjon er enhver adspredelse fra hverdagen av stor betydning.. Det være seg tilbud om "Ferie med mening", tur, eller pizza og brus på avdelingen en gang i måneden ! Om du ønsker å bidra, er det selvfølgelig fullt mulig å være anonym. Ville vært veldig hyggelig om mange vil være med å bidra til økt forskning på barnekreft.

21.01.2018 31.03.2018

Berit Salbu  60 år