Initiativet Golden Child Kløfta Forskning

The Golden Child - Familien

BARNEKREFT - vi kan alle hjelpe Takk for at du tar deg tid til å lese dette - vi trenger virkelig hjelp fra mennensker som deg, omsorgsfulle, støttende, engasjerte, positive og generøse mennesker med store hjerter. Barn med kreft trenger alle former for hjelp, familiene deres også. Sykdommen rammer vilkårlig, den rammer hardt, både fysisk og psykisk. Helsevesenet i Norge er fantastisk, med omsorgsfulle, dedikerte mennesker, men for å kunne bli enda bedre, redde «det femte barnet», øke presisjon, redusere senskader - ja da trenger de en bedre fylt verktøykasse. Iallefall en som er så god som mulig, slik at vi har tilgang på «best practice» til enhver tid. Det har vi ikke, og det vil «Goldenchild» bidra til å gjøre noe med med denne innsamlingen, skaffe støtte til Barnekreftforeningen slik at den kan formidle disse til forskning. PATRICKS KAMP Patrick er 12 år, og fikk diagnosen osteo sarkom, eller benkreft, sommeren 2016. Dette er en sjelden kreftform som oftest rammer barn og unge, og angriper knokler og ben. Patrick gikk gjennom en tøff cellegiftkur samme høsten, og skulle fjerne svulsten kirurgisk, men måtte amputere benet. Lange sylehusopphold og opptreninger gjør dype innhugg i tid som skulle vært brukt på skole, med venner, på basketbanen. Han lever et annerledes liv, og det må også foreldrenog søsken, alt er snudd på hodet. Jeg er onkelen hans, og har startet denne innsamlingen Goldenhild fordi jo mer jeg leser om sykdommen, desto klarere står det for meg at vi privatpersoner må ta tak - og får vi med noen sponsorer i dette som enten deler saken til sitt kontaktnett og anmoder om å dele, eller selv bidrar er vi overlykkelige for alle drahjelp. Alt dette fordi jeg skulle ønske det fantes en bedre reise mot å bli frisk enn den Patrick har måttet ta. Kreftbehandling handler jo ofte om prøving og feiling. Alle mennesker er forskjellige, og reagerer ulikt på behandlingen man får. Bare 3-4 personer pr 1 million får diagnosen osteosarkom pr år, da settes det lite fokus på forskning. Dagens behandling er ikke ulik den man hadde for 25-30 år siden, og resultatene har ikke bedret seg, til tross for store fremskritt ved andre kreftformer. Da må noe gjøres! Vi trenger å forske mer på hvordan man skal finne enda mer effektive og presise behandlinger enn det vi har idag, slik at man blir raskere frisk og med mindre ettereffekter. For å få det til trengs det ofte et økonomisk løft, la oss løfte sammen og gi disse barna enda bedre hjelp, og enda mer presis hjelp enn man klarer å gi idag. Når kreft rammer barn og unge, er det fortvilende å være vitne til de prøvelsene den som er rammet må gjennom. Smertefulle behandlinger, usikkerhet og kanskje måtte leve et nytt liv med en ny kropp. Vi i fimilieringen utenfor hisstanden blir bisittere.»Hvordan kan vi hjelpe? Hva kan vi gjøre, dor å skaffe smil, glede, optimisme håp og ikke minst engasjement? Her kommer Goldenchild inn, familiens innsats for å vise Patrick at det er mulig å fokus også på hans type sykdom. THE GOLDEN CHILD Med utgangspunkt i symbolet for kampen mot barnekreft - Gullsløyfen - er det designet en gave, en klassisk lakseflue - «The Golden Child», som er donert til Barnekrefyforeningen ( her ser du overrekkelsen - https://www.facebook.com/ronny.hermansen/posts/10156634932014617. De vil gi den tilbake i gave som takk til en av forhåpentligvis mange bidragsytere i denne innsamlingen. KAN BALLEN RULLE UTOVER LANDEGRENSER? «The Golden Child" er i skrivende stund vist for ca 15 000 fluebindere verden over i forskjellige forum på nett, og jeg har utfordret de til å gjøre det samme i sine hjemland som jeg gjør her. De er alle orientert om vårt prosjekt, og jeg har gitt de kontaktinformasjon om Barnekreftforeningene i sine land, med henstilling om å gjøre en innsats. «Ta kontakt med foreningen i ditt land, lag en egen versjon av The Golden Child, doner den og start en innsamling. Kanskje klarer "The Golden Child" å hjelpe litt i alle land? Gå inn på sidene våre på Facebook, der ligger bildet av fluen hvis du har lyst å kikke - https://www.facebook.com/heltersomhjelperhelter/ MÅL OG KAMPANJESLUTT September er den internasjonale barnekreftmåneden. Derfor velger vi dette som frist for innsamlingsmålet vårt. «The Golden Child» vil bli gitt i gave tilbake til en av bidragsyterne til innsamlingen, vilkårlig, og uten andre kriterier. Den vil bli gitt tilbake i takknemmelighet og med stor glede. TAKK for din tid, TUSEN TAKK for ditt eventuelle bidrag - og takk for at du er en helt som er med på å redde superhelter,.

09.05.2018 30.09.2018

Initiativet Golden Child