Leif Terje Nilsen Steinkjer Forskning

Steinkjer - Leka for barnekreftforeningen

For åttende året på rad sykler jeg og min bror Svein Arne den 206 KM lange turen fra Steinkjer til Leka. Dette har vært et av våre felles treningsmål, og vi gleder oss til å komme frem til Gutvik fergekai i morgen ettermiddag/kveld. For meg har imidlertid fokuset vært et helt annet denne våren og sommeren. Årsaken er at vi har fått oppleve utfordringene med kreft i nær familie. Det krever all vår oppmerksomhet og energi, men med denne sykkelturen så håper jeg at det kan komme inn noen kroner til alle de som arbeider hver dag for å løse kreftgåten. Her er det mange bidragsytere, og resultatene går heldigvis i riktig retning. Det er første gang vi lager en innsamlingsaksjon i forbindelse med turen, og det ble helt naturlig å gi støtten til Barnekreftforeningen. Foreningen gjør en fantastisk jobb med forskningsprosjekter der målet er at vi ikke skal miste et eneste barn i kreft. Ved å gi din støtte til innsamlingsaksjonen via Facebook, så gir du din støtte til denne forskningen. Barnekreftforeningen har også en egen forening for Trøndelag. Her jobbes det veldig bra på mange felt. Det er blant annet veldig bra å kunne få låne en leilighet 5 minutter unna St. Olav for de som trenger det. Hvis du vil støtte arbeidet i Trøndelagsforeningen, så bruk Vipps nr: 14224. Merk med steinkjer - Leka Distansen er 206 kilometer, og kanskje så går det an å gi en krone pr. kilometer for de som ønsker å bidra? det er også lov å gi mer :-) Leif Terje

25.07.2020 25.08.2020

Leif Terje Nilsen