Anita Kvaløy Alnes MELHUS Forskning

Til minne om Julie

Vår elskede Julie Kvaløy Alnes ble syk med alvorlig hjernesvulst bare 5 år gammel. Etter operasjon i mai 2014 og reoperasjon i august 2014 ble hun diagnostisert med krefttypen GBM (Glioblastoma multiforme). Hun fikk flere tilbakefall og gjennomgikk behandlinger med operasjoner, strålinger og cellegiftkurer i flere runder i årene som kom. I april 2020 fikk hun et tilbakefall som ikke lot seg behandle. Hjernesvulst er den hyppigst forekommende solide svulstform hos barn og utgjør en tredel av all barnekreft. Det er den kreftformen flest barn dør av. Protokoll for GBM er lite forandret siden 70-tallet, og overlevelsesprosenten er svært lav. For å få nye effektive behandlingsformer trengs det mere forskning. Vi håper Julies minnefond kan være med å gjøre en forskjell med de bidrag som gies. Julie var en aktiv, sprudlende, modig og livsglad jente. Hun ble bare 11 år, men rakk å sette dype spor og berørte manges hjerter. Tusen hjertelig takk for støtten, vi setter pris på alle bidrag. ❤️ Vi har ingen barn å miste ❤️ Med vennlig hilsen Anita Kvaløy Alnes og Johan Alnes (foreldre) Elias og Lovise (søsken)

23.09.2020 31.10.2021

Anita Kvaløy Alnes