Mats Olsen Bergen Forskning

Topptur Mot Kreft 2021

Barnekreft er ikke det samme som kreft hos voksne. Hos barn utvikles kreften hurtig og det finnes ingen kjente ytre faktorer som er av betydning for hvordan sykdommen utvikler seg. Rundt 200 barn og unge mellom 0 til 18 år rammes hvert år av en kreftsykdom. Totaloverlevelsen av barnekreft er i Norge er cirka 85 prosent. Selv om kreft hos barn og ungdom heldigvis er sjelden, er man desto mer avhengig av både nasjonalt, nordisk og internasjonalt samarbeid for å oppnå kunnskap og kunne vurdere behandlingsresultater. (Tekst hentet fra Barnekreftforeningen sine sider) 26.07.2019 tapte min far kampen mot kreft. I denne sammenheng har jeg og min barndomskamerat lagd et arrangement som finner sted på Ulriken i Bergen den 25.07.2021. Dette er også et arrangement som vi arrangerte i fjor med stor suksess. da samlet vi inn over 43 000 kr til barnekreftforeningen. I år går vi for å smadre dette beløpet, og vel så det. Mer info om arrangementet kan man finne via facebookarrangementet "topptur mot kreft 2021" eller ved å klikke på medfølgende link: https://www.facebook.com/events/964221240985607/ Håper så mange som mulig ønsker å være med på dette eventet, og ikke minst å støtte oppunder en god sak!

01.06.2021 27.07.2021

Mats Olsen